Time Warp, un stage dédié entièrement au combat final de Chrono Trigger, et sans doute le meilleur hack de Final Destination que j'ai eu à voir. (Pas de vidéo à montrer, par contre, mais c'est juste superbe) [spoiler="Attention, c'est long"][size=125][u][b]Time Warp[/b][/u][/size]
Welcome to Chrono Trigger's Final Destination. Literally. This stage is modeled after the last battlefield of the game, where you meet and defeat the final boss.
In the game, this area is a distortion in time, where the party can see into all of the game's time periods at once. This allowed me to use stuff from all over the game and give every era equal attention.
In the stage's first area, Lavoids fly past the platform followed by meteorites that contain random sprites from the game's maps. Then Lavos's pocket dimension appears, followed by the Time Warp itself.
Both versions of the game's planet also make an appearance -- the colorful one you get in the game's good ending, and the lifeless gray one where the Future Refused to Change.
The second area is probably familiar to anyone who fought Chrono Trigger's final boss.
I had to create the lines myself since there were no decent sprite rips of the background used in the game. Unfortunately I couldn't re-create the gradients in the stage, so the lines are stuck being different shades of green. As our Black Omen platform passes through this tunnel, they go from yellow-green to blue-green, and finally...
Moving on, we encounter a tunnel that includes every important PC and NPC sprite in the game in front of the End of Time, along with that ominous game over message. You can't really see it, but there are also translucent overlays of the Apocalypse in 1999 AD as well.
The final area is the time travel tunnel. This should be a familiar sight to anyone who played past Lucca's Telepod in the game.
[...]
On the upside, the Time Travel Tunnel winds up looking perfect. The sparklies disappear, making for a decent emulation of what it looks like in the game.
[quote="Ulysse29"]Et si on veut hack un stage on fais quoi ?
c'est que le Norfair m'intéresse ![/quote]
Pour en créer un, c'est assez compliqué ...
Pour utiliser un stage déjà créé, il suffit de le placer dans le dossier pf/stage/melee/. Si tu utilises des textures de persos, tu devrais déjà avoir le pf.
—[url=http://www.sendspace.com/file/kha571]Liste des noms des stages[/url]
Le temple du crépuscule et Phazonfair sont téléchargeables sur Stack Smash. Le Tabuu Gyigas, le stage Pacman, Radical Highway et les chutes d'Ordinn sont disponibles sur le blog de Elite Smash Hackers. Les stages de RAWRzilla sur le blog de Fit Artifex. Et le lien pour Time Warp est donné.
Tout le reste est dans la [url=http://kittycorpgallery.wordpress.com/index/stages/]Galerie Kitty Corp[/url]
Tous ces sites sont les plus importants que vous puissiez trouver pour des hacks de stages. J'en ai même pas donné 15%, là. ;)
[quote="link47450"]Mais ça marche comment tout ces hack faut une wii en custom ou juste tu met les fichiers sur carte sd et paf, ça fais des chocapics?[/quote]
Bah oui, il faut une wii hackée pour que ça marche. Pas "custom" avec une puce et tout, mais juste avec des logiciels installés dessus via le Twilight Hack et la Homebrew Channel.
Bien entendu que Nintendo n'a pas laissé le moyen de transférer des textures customs ou ses propres morceaux de musique depuis la carte SD, ça arrivera jamais ça. :roll:
[spoiler]:miacis: Un point Miacis de bon goût pour avoir cité les Chocapics. :D[/spoiler]
[quote="Miacis"]
Bien entendu que Nintendo n'a pas laissé le moyen de transférer des textures customs ou ses propres morceaux de musique depuis la carte SD, ça arrivera jamais ça. :roll: [/quote]