Remake de Metroid Prime : un oubli des crédits originaux qui rappelle un problème récurrent sur d’autres remakes et remasters
Un remaster est confié à une nouvelle équipe qui planche durement pour adapter le matériau de base aux possibilités des nouvelles consoles. Que leurs noms soient crédités c’est normal, qu’on oublie de créditer le travail d’origine peut froisser.
NewsHardware comparisons between GameCube and Switch:
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 10, 2023
Switch has 170 times the memory size and is four times faster.
Switch GPU is 50 times faster (500 vs 9.4 GFLOPS)
Switch CPU is 16 times faster (also four CPUs to single)
Metroid Prime ran in only 24MB of RAM on the GameCube! https://t.co/FXHXKc0Y3N
Following up--the re-master is amazingly well done. The improvements to Samus and the boss models are awesome. I just noticed this particular change that stood out from the original. It's still a wonderful re-master and should be played and enjoyed. #MetroidPrimeRemastered https://t.co/frq91g3kpJ
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 9, 2023
"Alors que de nombreux studios ont fait un travail incroyable sur le remaster, je suis déçu que le remaster de Metroid Prime n'inclue pas l'intégralité des crédits du jeu original. J'ai travaillé avec tellement de gens incroyables sur le jeu et le nom de chacun devrait être inclus dans le remaster, pas seulement une seule carte comme celle-ci."
This is a travesty. Not just for my credit (even though most of my code was probably replaced), but for people whose code and work are largely unchanged, like Mark HH, Steve McCrea, all of the uprezzed art and concepts, the game design. Shameful. https://t.co/y6tXyCG3N1
— Jack Mathews (@jack_mathews) February 12, 2023
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